Thursday, January 5, 2017

A clear proposal. Una clara propuesta




We just opened our high school in Giasnogor 3 days ago. It has been the result of a long way of conception, preparation, fundraising, construction, recruitment of teachers and students, teachers training, etc. Now begins a new stage, the concrete realization of the educational project with the boys and girls from the tea plantations. And these days we have had the presence of Brother Emili Turú, Superior General of the Marist Brothers, who has come to celebrate the Jubilee of 200 years since the birth of our Institute with a "New Beginning". Before leaving Bangladesh, Br. Emili has left us some meaningful words. He has told us that he likes our project because it is a CLEAR PROPOSAL that bets on the intercultural (in our school coexist Bengali students and teachers, Mandi, Urao, Karia, Tripura, Kashia, etc.), interreligious (Muslims, Hindus, Christians) in an intercongregational ecclesial work (collaboration Marist Brothers, Marist Missionary Sisters, Holy Cross religious). As he wrote in one of his Facebook posts, captioning a group photo of the first teachers of our school: "First Marist teachers in Bangladesh: Christians, Muslims, Hindus for a better world."
Acabamos de abrir la escuela secundaria en Giasnogor hace 3 días. Ha sido la culminación de un largo camino de concepción, preparación, recaudación de fondos, construcción, reclutamiento de profesores y alumnos, formación de profesores, etc. Ahora empieza una nueva etapa, la realización concreta del proyecto educativo con los chicos y chicas de las plantaciones de té. Pero estos días hemos contado con la presencia del Hermano Emili Turú, Superior General de los Hermanos Maristas, que ha venido a celebrar el Jubileo de 200 años desde el nacimiento de nuestro Instituto con un “Nuevo Comienzo”. Antes de dejar Bangladesh, el H. Emili nos ha dejado unas palabras llenas de sentido para nosotros. Nos ha dicho que le gusta nuestro proyecto porque es una CLARA PROPUESTA que apuesta por lo intercultural (en nuestra escuela conviven alumnos y profesores bengalíes, mandi, urao, karia, tripura, kashia, etc), lo interreligioso (musulmanes, hindúes, cristianos) y el trabajo eclesial intercongregacional (colaboración Hermanos Maristas, Hermanas Misioneras Maristas, religiosos Holy Cross). Como ha dejado escrito en uno de sus posts en Facebook glosando una foto del grupo de los primeros profesores de nuestra escuela: “Primeros profesores maristas en Bangladesh: cristianos, musulmanes, hindúes por un mundo mejor.

No comments:

Post a Comment